
VoIP telefonközpont szoftverek nélkülözhetetlen előnyei
A VoIP betűszó digitalizált hangtovábbítást jelent interneten keresztül (Voice Over Internet Protocol). Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy nem hagyományos telefonvonalra fizetünk elő (valamelyik telefonszolgáltatónál), hanem az internetet használjuk telefonálásra, egy szoftver segítségével.
Ugyanakkor a VoIP telefonközpont és a különböző VoIP telefonközpont szoftverek nem csak az interneten keresztül megvalósuló VoIP telefonálás lehetőségét biztosítják. Számos egyéb, nagyon hatékonyan kamatoztatható kommunikációs szolgáltatásokat is nyújtanak. Olyan lehetőségeket, amelyekből kimaradva csakis veszíthetnek a vállalkozások, ezekből részesülve viszont fölénybe kerülhetnek a versenytársaikkal szemben.
Nézzük meg részletesebben, mi is ennek az oka.
Nem csak call centerek és piackutató cégek részére
A technológia mindenki számára olcsó, rugalmas és biztonságos alternatívát jelent a hagyományos, „vonalas” hangátvitellel szemben. Mégis különösen azok a cégek profitálhatnak belőle, amelyek esetében nagy volumenű bejövő és kimenő telefonos kommunikáció elvégzésére van szükség.
A különböző VoIP telefonközpont szoftverek, mint kommunikációs platformok ugyanis számos olyan funkcióval rendelkeznek, amelyek nélkülözhetetlenek a call centerek hatékony működéséhez. Ilyen például az automatizált válaszadás, a konferencia hívás, a hibajegy alapú ügykezelés és hasonlók.
Egy VoIP rendszer segítségével tehát kiváló minőségű ügyfélszolgálati, illetve piackutatói munka valósítható meg megfizethető áron, ami vállalkozások számára komoly versenyelőnyt jelenthet. Köztudott, hogy az ügyfélkezelés minősége, a vevői elégedettség biztosítása és a vásárlói hűség kialakítása döntő lehet a vállalat nyereségességének, üzleti sikerének szempontjából. Ha sikerül lényegesen felgyorsítani a belső folyamatokat, egyszerűsíteni a rutinfeladatokat, akkor a call center dolgozók több időt tölthetnek valódi problémamegoldással. Ebből pedig a nagy volumenű kimenő és bejövő hívásokat realizáló cégek csakis profitálhatnak.
A megnövekedett ügyfélelvárások kielégítésének leghatékonyabb módszere
Hiába fejlődik rohamosan a technológia, a telefon kiemelkedő szerepe az ügyfélszolgálati munkában alig változott az utóbbi években. A megnövekedett vásárlói elvárásokat továbbra is a telefonos ügyfélszolgálat elégíti ki a legjobb hatásfokkal.
- Az ügyfelek igénylik a személyes kapcsolatot,
- a 0–24 órában történő rendelkezésre állást,
- a call centeres kolléga nyugodt hangszíne által biztosított komfortos légkört,
- az összetettebb problémák gyors megoldásának követelményét, a visszahívást.
Mindezt a telefonos ügyfélszolgálat tudja a leginkább biztosítani. Természetesen a telefon kitüntetett szerepe a közvélemény-kutatásokat végző cégek esetében is érvényes.
A „távbeszélő” tehát velünk maradt, a munkavégzés körülményei azonban jelentősen megváltoztak az utóbbi években. Gondoljunk csak a home office térhódítására, vagy a feladatok távoli országokba történő kiszervezésére.
- A VoIP rendszerek egyik legnagyobb előnye éppen az, hogy bárhol használhatók, ahol rendelkezésre áll internetelérés.
- Nagyszerű lehetőséget biztosít akkor, amikor a call centeres munkatársak nem az irodai asztaluk mellett, hanem otthonról dolgoznak,
- ha távoli megbeszélésre utaznak,
- esetleg külföldi országokban tevékenykednek.
- A VoIP rendszerek segítségével a vállalkozások 0–24 órás ügyfélszolgálatot biztosíthatnak a vásárlóik számára, például a munkaerő időzónák közötti szétosztása által. Az alkalmazottak ilyen módon történő frissen tartása pedig segít barátságos, segítőkész szolgáltatást nyújtani. Csak hazai bázisú vállalkozások esetén ennek alternatívája az egyedi hangmenü (IVR), ami lehetővé teszi a zárás utáni hívásfogadást és az alapvető kérdésekre való válaszadást.
Egyetlen hívás sem marad megválaszolatlanul
Ha a vállalkozás azt szeretné elérni, hogy egyetlen hívás se maradjon válasz nélkül, a VoIP megoldások ebben is nagy segítséget jelenthetnek. A VoIP telefonközpont szoftvernek számos olyan funkciója van, ami gördülékenyebbé teszi az ügyfélszolgálat munkáját, és sok frusztrációtól kíméli meg az ügyfeleket. Ilyen például
- a nem fogadott hívások kijelzése,
- az ügyfél automatikus visszahívása,
- vagy a hívások szabad kapacitások felé történő átirányítása.
Csökkenthető például az olyan ügyfelek száma, akik a hosszú várakozás miatt leteszik a telefont, vagy a visszahívás elmaradása miatt pártolnak el. Ők nem is fogják ajánlani a céget az ismerőseiknek, rosszabb esetben szétkürtölik negatív tapasztalataikat.
Kiváló minőség, alacsony ár
A nagyfokú flexibilitás mellett a VoIP rendszerek másik legnagyobb előnye a költséghatékonyság. Természetesen minden VoIP rendszernek van díja, azonban ez jóval kedvezőbb a hagyományos telefonszolgáltatók díjainál. Mindez praktikusan azt jelenti, hogy az a cég, amely VoIP rendszerre áll át, jelentős költségmegtakarítással számolhat. A minimális karbantartási költségek, az új vonalak hozzáadásának elenyésző ára és az egyedi kiegészítő szolgáltatások kedvező díjai is mind ezt erősítik.
Minimális befektetés árán maximális megtérülés
Összefoglalásképpen azt mondhatjuk, hogy a VoIP rendszerek használatával lényegesen javítható az ügyfélélmény, a call centerek munkájának hatékonysága, vagyis a vállalkozások eredményessége.
Ha a céges ügyfélszolgálat időben válaszol a megkeresésekre, csökkenti a várakozási időket, javítja az ügyfélkezelés minőségét és hatékonyságát, mindezt minimális költségekkel, abból a vállalkozások csak profitálhatnak.
Ha szeretne maximális hatásfokot elérni a call center munkában, és minimális telefonközpont árakkal számolni, kérje bemutatónkat.